Prowadzenie restauracji czy też własnej kawiarni jest marzeniem wielu. Jednak dlaczego tak często nowe miejsca, które miały być modnymi miejscówkami przyciągającymi tłumy okazały się być niepowodzeniem?
Każdy z nas odwiedza kawiarnię czy restaurację raz na jakiś czas, nie powinien być to więc odległy temat, zwłaszcza dla przyszłych restauratorów. Jednak często spore inwestycje okazują się być katastrofą. Zatem jak zaplanować otwarcie nowego biznesu tak, aby odnieść sukces?
Liczy się marka
W obecnych czasach restauracja jest czymś więcej niż miejscem, gdzie możemy zjeść. To od nas zależy jak dane miejsce będzie odbierana a co za tym idzie, jakie osoby będą do niego przychodziły. Aranżacja, menu jak i ceny muszą być ze sobą spójne. Warto postawić na przytulne miejsce, które z jednej strony będzie nowoczesne, a z drugiej na tyle przyjemne by spędzić w nim dłuższy czas. Takie doznania konsumenta zapewnią nam dobrą renomę i przywiązanie do marki.
Nie mniej ważna okazuje się reklama. Na szczęście w obecnych czasach, marketing wcale nie musi być tak kosztowny i czasochłonny. Najbardziej liczyć się będzie aktywność w mediach społecznościowych. Na taką samą promocję online zasługuje zarówno kuchnia polska jak i nowoczesna kuchnia fusion czy kuchnia vegan i vege. Obecnie każdy, bez względu na wiek oczekuje, że będzie mógł przed odwiedzeniem restauracji sprawdzić dokładne godziny otwarcia, menu, wystrój wnętrz i recenzje. To restauracja powinna zadbać o to, aby taki profil był spójny i kompletny. Aktywność w mediach zapewni nam większe zainteresowanie i wpłynie pozytywnie na odbiór marki. Warto także angażować się w konkursy gastronomiczne, targi kulinarne czy inne wydarzenia kulturalne.
Stań z boku- stań się gościem
Błędem jest postrzeganie modelu biznesowego naszej restauracji tylko z jednej perspektywy. Potrzebny jest nam pełen ogląd sytuacji by dostrzec ewentualne wady i je wyeliminować. Pomyślmy przez chwilę czego zwykle oczekują klienci. Do restauracji może przyciągnąć ich organizacja jakiejś uroczystości, randka, spotkanie ze znajomymi lub zwyczajne uczucie głodu w czasie pracy czy podczas podróży. Nasza oferta musi odpowiadać wszelkim potrzebom. We wszystkie powyższe potrzeby wpisuje się także dobre umiejscowienie naszego biznesu. Z pewnością większym powodzeniem będą cieszyć się restauracje na starówce.